© 2020 by La Fondazione

Piero Golia

21.I - 21.III.2020

© La Fondazione Photo Daniele Molajoli

Piero Golia torna finalmente in Italia per presentare un progetto originale che prende forma all’interno di un dialogo sottile fatto di eco e rimandi verso il contesto storico e culturale che lo accoglie.

Il lavoro si sviluppa attraverso alcuni dei mezzi espressivi più ricorrenti nel sistema operativo dell’artista, che mescola installazione, video e performance.

Piero Golia has returned to Italy at last to present an original project that takes shape within the framework of a subtle dialogue made up of echoes of and references to its historical and cultural setting.

The work is developed through some of the means of expression most frequently adopted by the artist, who mixes the media of installation, video and performance.

Project room

Radu Oreian

Geta Brӑtescu, Adrian Ghenie, Ciprian Mureşan, Şerban Savu

20.IX.2029 - 11.I.2020

© La Fondazione Photo Daniele Molajoli

La mostra riunisce le opere degli artisti Geta Brătescu (Ploiesti, 1926 – Bucharest, 2018), Adrian Ghenie (Baia Mare, 1977), Ciprian Mureşan (Dej, 1977) e Şerban Savu (Sighișoara, 1978) è a cura di Pier Paolo Pancotto.

The exhibition that brings together works by the artists Geta Brătescu (Ploiești, 1926 – Bucharest, 2018), Adrian Ghenie (Baia Mare, 1977), Ciprian Mureşan (Dej, 1977) and Şerban Savu (Sighișoara, 1978)is curated by Pier Paolo Pancotto.

Project room

Mateusz Choróbski